Priprema pića je u osnovi vrlo jednostavna. Biti izvrstan barmen u izradi kvalitetnih pića i pružanju usluge nije. Ovo je nekoliko osnovnih savjeta za barmene koji proizlaze iz najčešćih pogrešaka.
Barmen ste, ne umjetnik. Prije svega tu ste da pružite uslugu. Ako gosti dožive kvalitetnu uslugu, komunikaciju i odnos sa osobljem, iako pića možda nisu najkvalitetnija, i dalje postoji velika vjerojatnost da će se vratiti. U međuvremenu, sigurni smo da svatko od vas zna barem jedan bar koji u ponudi ima izvanredno dobra pića, no usluga je loša i jednostavno ne želite ponovno ići tamo. Pića izrađujte brzo i kvalitetno, a jedno oko uvijek držite na mušteriji.
Vrhunski chef nikad neće poslužiti nešto bez da zna točno kakav okus jelo ima. Isto tako ne bi smjeli niti vi. Kako bi inače saznali ako ste možda zaboravili neki sastojak ili se možda neki od njih pokvario? Kako ćete drugačije znati ako ste pretjerali sa mjericom nekog pića ili ga pak stavili nedovoljno. Osim toga, isprobavanje svega, uljučujući i pića koja vi niste napravili, daje vam znanje i perspektivu o ponudi bara kojem radite. Kušanje koktela drugih barmena koji rade s vama pomaže vam u tome da pratite svoj napredak. Imate dojam da je koktel glavnog barmena bolje izbalansiran u okusima od vašeg? Pitajte ga zašto. Ovaj savjet se ne odnosi samo na koktele već i na vina i piva. Trebali bi degustirati vina i točena piva prije nego ih poslužite kako bi prije gosta primijetili ako je vino malo kiselije nego bi trebalo biti ili je pivo “ishlapilo”. Osim toga, široka paleta okusa doprinosi tome da imate mogućnost preporučiti gostu nešto novo i drugačije. Gosti vjeruju procjeni barmena.
Upoznajte se sa svime što poslužujete, ne samo sa pićima koja preferirate. Ako vas zanimaju samo kokteli, odlično, ali i dalje ćete povremeno morati poslužiti pivo, vino ili hranu. Morate dobro poznavati ponudu objekta u kojem radite. Morate znati odgovoriti na sva pitanja koja vam gosti postave a imaju veze sa ponudom objekta. To učite na način da sve isprobate (kao što je opisano u savjetu iznad). Ako niste sigurni u odgovor, pristojno zamolite iskusnije osoblje i pažljivo slušajte što imaju za reći. Razumijevanje stila i teme objekta u kojem radite je ključno (npr. klasični ili moderni kokteli, lista regionalnih vina, fokus alkoholnih pića itd.). Upoznajte se i sa ponudom hrane, voditelj bara vjerojatno je složio listu sparivanja hrane i pića, s vremenom morate naučiti zašto i kako se hrana uparuje sa određenim pićima.
Gosti ne žele da ih se osuđuje, već se žele osjećati dobrodošli i cijenjeni (jer i jesu!). Podsjetite se da ste tu radi njih. Nisu oni sretnici jer su se našli u vašem baru već ste vi sretni što imate goste koji cijene vaš rad i plaćaju uslugu, od čega vi, na kraju krajeva, dobivate plaću. Podijelite s njima vaš entuzijazam o pićima u ponudi, i nikada ne nastupajte na način da se gost osjeća loše dok naručuje vino ili pivo umjesto koktela. Ako netko naruči nešto što nemate u ponudi, pristojno objasnite situaciju i ponudite alternativu. Nikada ne odgovarajte na način “Nemamo toga.” ili “mi to ne radimo”.
Ovo pokriva većinu poslova u baru. Prirodni sok koji predugo stoji ili sokovi iz trgovine koji nisu visoke kvalitete imaju negativan utjecaj na okuse pića koje pripremate. Sasušene limete za dekoraciju čine da piće koje poslužujete izgleda jeftino. Ako temeljito ne pregledate bar na kraju smjene i ne nadopunite zalihe, to loše utječe na smjenu nakon vas. Preskačući malene korake u pripremi pića (poput duplog procjeđivanja ili dekoracija) utječe loše na prezentaciju pića. Što više loših navika stvorite u početku, kasnije se teže vratiti na pravi put.
Kada dođe do veće gužve u baru, lako se desi da idete kraćim putem: bacate korištene šejkere u sudoper kako bi ih kasnije oprali, vraćate praznu bocu na policu umjesto da je zamijenite, ne brišete površine itd. Što se više malenih greškica nakupi, sporiji ste u pružanju usluge (s vremenom ostanete bez šejkera ili vam baš zatreba piće iz one prazne boce…). Osim toga, bar izgleda prljavo i neodržavano, a vi neorganizirano i kao da ne znate što radite. Ove navike morate stvoriti rano, bez obzira na to koliko posla imate. Ako imate pomagača u šanku, naglasite mu važnost toga da počisti za vama.
Šejkate li koktel predugo, on se razvodni, a nakon toga je teško vratiti ga u prvobitno stanje. Kada jednom razvodnite koktel na taj način, gotovo pa i nema povratka, ako niste dovoljno prošejkali, to je puno lakše ispraviti. Led je nezaobilazan u pripremi pića, možda nemate pristup dobrom ledu što vaš posao u tom trenutku čini izazovom, upozorite voditelja bara na tu činjenicu. Idealan led je velik, visoke gustoće. Ako je led koji koristite tanak i mokar, pića koja pripremite djeluju razvodnjeno što može rezultirati gubitkom gosta. Isto tako, ovakav led ne “ubija” samo koktele, već i pića koja se poslužuju “over the rock” odnosno, sa dvije do tri kocke leda. Najčešće se led brzo otopi i gost dobije razvodnjeno piće što je vrlo nezgodno, posebice ako se radi o viskiju visoke kvalitete.
Jednom kada ste savladali sve okuse i razumijete ravnotežu sastojaka u koktelu, početi ćete tražiti savršenstvo u koktelima. Dodati “dash” bittera ili nekog drugog sastojka kako bi popravili okus je u redu, ali krenete li previše u korekcije koktela, on će se razvodniti a vrijeme potrebno da ga pripremite prelazi sve granice normale. Vjerujte u sebe kada je piće približno savršeno, jer savršenstvo je teško postići baš svaki put.
Prezentacija je važna za piće i hranu, a niti jedan gost koji zna što pije neće cijeniti zamućeni Manhattan. Samo pića koja sadrže sokove, bjelanjak ili vrhnje moraju se jače šejkati.
Dok iskusniji barmeni mogu odokativno točiti vrlo točno, ovaj stil točenja spada u klubove i beach-barove. Izrada koktela u restoranima ili koktel barovima ipak bi trebala biti nešto elegantnija. Mjerenjem sastojaka otklanjate mogućnost pogreške i šalje poruku gostu da ste točni u svom poslu.
Ovo zaista zaslužuje članak za sebe. Dobar radni odnos i usluga započinju sa dobrom komunikacijom. Nemojte se bojati pitati pomoć, ili ponuditi pomoć drugima ako imate vremena. Komunikacija mora biti dobra, ne samo sa gostima već i sa kolegama. Na taj način sprječavate da se dese pogreške pri naručivanju.
Ovo nije posao u kojem se postaje izvrstan odmah. Najbolji barmeni su oni sa bogatim iskustvom.
By: Rhett Whilliams
Via: shakestir.com
Besplatna članarina do 31.12.2020. za privatne korisnike!
Free membership until 31st December 2020 for private users!