Evo mene opet…ali ovoga puta ne radi se o kritikama vezanim za određenu lokaciju već o temi koja je ovog ljeta pokazala zavidne rezultate u nekoliko navrata. O ovoj metodi često govorimo na treninzima koje vodimo diljem Hrvatske pa sam je odlučio približiti svima i na ovaj način.
Poznata je stvar da lokali svake godine imaju probleme sa barem jednim zaposlenikom, a ovo su neki od najčešćih problema koji se javljaju:
ima još puno sličnih primjera, ali korijen problema je zapravo isti a vrlo ga je lako riješiti na sljedeći način:
Krenimo od samog početka. Prva stvar koju je potrebno izbaciti iz glave je ta da je uvijek kriv netko drugi. Tuđe ponašanje teško ćete ispraviti, ali zato možete poraditi na samome sebi. Na žalost, greške i problemi gotovo uvijek kreću od nas samih i konstantno uspoređivanje sa boljim ili plaćenijim radnikom ne bi trebala biti destruktivnog karaktera već se ta saznanja i podaci trebaju koristiti za svoj napredak i razvoj.
Plaća je stvar pregovora. Kako se svi radnici bore da imaju čim veću plaću, isto tako se poslodavci bore da im daju što manju. Činjenica je da, ako i imate manju plaću od kolege, to nužno ne znači da je on bolji radnik već bolji pregovarač. Na samom početku poslovnog odnosa niti jedan poslodavac nije siguran kakvog radnika zapošljava, kao što ni radnik nije siguran kakav je objekt u kojem započinje s radom. Poanta je da se na razgovoru za posao dogovori i posloži čim više detalja (fer i korektno naravno) kako bi posao nakon toga protekao u vedrom duhu i bez stresa.
Dvostruko povećanje prometa u odnosu na prošlu godinu je značajan uspjeh i to bi samo po sebi trebalo donijeti i veće napojnice gdje ste nagrađeni od samih gostiju. Velika je vjerojatnost da će vas i sam gazda objekta nagraditi na kraju sezone, ali ako se to i ne desi, imate izvrsnu poziciju za pregovore za iduću sezonu.
Napojnice ili manća. Vječiti problem koji se javlja je da se veličina napojnice povezuje za nacionalnost gosta. Puno je teže izbiti manću Talijanu ili Čehu, ali nije nemoguće. Greška je opet vaša. Čim čujete jezike automatski dižete ruke od tih gostiju i ne trudite se jer mislite da od njih nema koristi.
Jedan vlasnik objekta u Istri je primijenio sljedeću metodu kako bi doskočio ovom problemu. Sve napojnice su se sakupljale na istom mjestu i dijelile na kraju dana jer se pojavilo nekoliko situacija gdje konobari nisu htjeli niti zaprimiti stol gdje sjede gosti sa gore navedenih govornih područja.
Što je najgore od svega, cijeli taj mit sa manćom nije niti istina, nije da je oni ne ostavljaju nego je u većini slučajeva konobari ne zasluže. Gosti su uvjereni da je napojnica uključena u cijenu, a vaš je cilj da kroz odnos s gostom prezentirate da je to vaša nagrada i da njezina visina ovisi o tome koliko ste dobri, a na njima je da procijene jeste li je zaslužili.
Iz osobnog iskustva neke od pamćenijih napojnica bile su baš od Talijana, Francuza i Mađara.
Ako u lokalu ne postoji neki način raspodjele manće za zaposlenike, jedan od izvrsnih sistema je da se uvede nagrada za Šank i Kuhinju. Naime, upravo proizvodi koje ove dvije sekcije proizvode, pripremaju, dekoriraju i izrađuju su često razlog zašto vanjski konobari dobivaju manću. Često se pojavljuje situacija da gosti puštaju napojnice zbog vrhunskog jela ili izvrsne kave, a barista ili kuhinja od toga ne vide niti kune. U tom slučaju treba uvesti sistem nagrade za radnike koji nemaju direktnu komunikaciju sa gostima ali su važan dio ugostiteljskog objekta. Najbolji način je odvojiti 1% prometa vanjskih konobara za Šank i 0.5% prometa za Kuhinju kako bi se svi osjećali da jednako sudjeluju u radu i zadovoljstvu gosta. Na ovaj način cijeli lokal i svi zaposlenici se maksimalno trude i daju sve od sebe te rade kao kolektiv.
Dakle, jedino što je važno – NEMOJTE TRČATI ZA NOVCEM, ON BI TREBAO DOĆI SAM KAO NAGRADA.
Evo i nekoliko jednostavnih trikova iz općeg bontona, ne vežu se isključivo za ugostiteljstvo već su dio kućnog odgoja:
Siguran sam da ste ste neke od ovih koraka iznad povremeno zanemarili, budite prema gostima onakvi kako i vi volite da se prema vama odnose u ugostiteljskim objektima ali i u životu.
Najveći dio problema može se riješiti na samom dogovoru za posao. Kao što sam već spomenuo, čim više detalja se dogovori na samom startu poslovne suradnje,to više posao ide ko’ podmazan.
Lokali koji prakticiraju ovakve ugovore, tj. dogovore imaju puno manje problema sa svojim djelatnicima te je radna atmosfera puno bolja. Svatko je plaćen točno onoliko koliko je zaslužio i koliko je dogovoreno te koliko se trudio u skladu sa svojim vještinama.
Ono što mi prakticiramo u poslovanju je kontrola osoblja kod kojeg se pokaže da ne pokazuju rezultate kroz sistem nagrada što obično znači da nešto ne rade kako bi trebali. To uz osobu koja radi, šteti i samom lokalu jer je cilj da se podigne promet a to otvara i prostor za dodatnu zaradu za svih.
U menadžmentu je sve lako odraditi ako se prilikom pregovora znojite, a ne nakon mjesec dana rada. Postavljanjem dobrog tima te nagrade i kazne su dio svakodnevnog poslovanja, a uskoro ćete moći to, ali i puno više, naučiti u novoj školi za Voditelja bara. Iskažite svoj interes za ovu edukaciju u sljedećem formularu kako bi vas mogli kontaktirati prije samog početka.
Kao i uvijek, otvoreni smo za sva pitanja i pomoć. Kako je sve više vas koji ste u nama prepoznali kvalitetnog poslovnog partnera, uveli smo i ON-LINE podršku kako bi se sa svojim pitanjima mogli obratiti direktno našoj službi za odnose s javnošću.
Stojite mi veseli, a bogatstvo će doći.
Zoran Lukić
Besplatna članarina do 31.12.2020. za privatne korisnike!
Free membership until 31st December 2020 for private users!