Hrvatska je Zakon o zaštiti potrošača donijela 2003. godine, a novi sredinom ove godine, no nedavno istraživanje koje je provelo GfK- Centar za istraživanje tržišta pokazuje kako većiniNovac građana nije poznato da je taj zakon donesen.
Naime, 58 posto ispitanika u ovom istraživanju odgovorilo je kako im nije poznato da je u Hrvatskoj donesen zakon o zaštiti potrošača, dok je njih 15 posto odgovorilo da u Hrvatskoj nema posebnog zakona o zaštiti potrošača.
tek manje od trećine ispitanika, odnosno njih 27 posto, odgovorilo je kako zna da Hrvatska ima poseban zakon o zaštiti potrošača.
Na upit žele li ipak biti bolje informirani o svim elementima problema zaštite potrošača, 59 posto ispitanika odgovorilo je da želi, njih 31 posto uopće nije zainteresirano za tu temu, dok 10 posto smatra da su već dovoljno informirani o tome.
Upitani pak da li su u zadnjih godinu dana imali neki konkretan problem prilikom kupovine ili vezano uz zaštitu svojih prava kao potrošača, njih 91 posto je odgovorilo da nije imalo neki stvarni problem ili, zbog neinformiranosti, toga nisu svjesni, navode iz GfK.
Od preostalih 9 posto koji su imali određeni problem najviše je ispitanika iskoristilo pravo reklamiranja (71 posto ), dok njih 24 posto nije ništa učinilo kako bi ostvarila svoje potrošačko pravo.
Zaštitu kod Udruge potrošača zatražilo je pak 4 posto, a tek jedan posto ispitanika koji su imali problema zatražilo je zaštitu preko suda, pokazuje istraživanje GfK provedeno u studenome ove godine na uzorku od tisuću građana starijih od 15godina osobnom anketom u kućanstvu.
Izvor: Hina
Besplatna članarina do 31.12.2020. za privatne korisnike!
Free membership until 31st December 2020 for private users!