HOW FESTIVAL 2021.
Kratki osvrt na ovogodišnji HOW festival održan u Petrčanima pored Zadra 11.-12.11.
Imali smo priliku i ove godine sudjelovati na prestižnoj regionalnoj konferenciji za middle menagment hotelijerstva koja se održavala u Petrčanima pored Zadra te smo iznimno zadovoljni sa cjelokupnom organizacijom i želimo Vam još puno uspjeha u narednim godinama.
U plenarnom dijelu Festivala diskutiralo se o promjenama u hotelskim operacijama, što CEO-i misle kako će izgledati hotelske operacije u budućnosti te kako postići učinkovitost hotelskih operacija. Uz temu održivosti program će se posvetiti hotelskim odjelima ljudskih resursa, prodaje i marketinga, hrane i pića, tehničke službe, wellnessa te nabave.
O kvaliteti same konferencije govorili su i potvrđeni govornici među kojima su i:
– Katrin Melle, regionalna potpredsjednica za razvoj talenata, jednakost, raznolikost i uključenost, Hyatt
– Yvone Tesch, direktorica kvalitete, razvoja zaposlenika i operativne izvrsnosti, Falkensteiner Hotels & Residences
– Martin Ykema, direktor operacija, ViennaHouse
– David Taylor, izvršni direktor i predsjednik uprave, Adriatic Luxury Hotels
– Zrinka Bokulić, izvršna direktorica, Aminess hotels and campsites
– Josipa Jutt Ferlan, direktorica klastera, Hilton Hotels Zagreb
– Małgorzata Kalinowska-Klimek, potpredsjednica za operacija franšiza za Poljsku i Istočnu Europu, koja će se pridružiti konferenciji u online intervjuu.
PRVI DAN – 11.11.
Direktorica HOW Festivala Andrea Škerlj iz HESA Grupe, otvorila je konferenciju riječima dobrodošlice uz zadovoljstvo da se konferencija nakon dvije godine napokon održava uživo: „Kada smo prije 5 godina počeli s organizacijom HOW Festivala, ideja je bila okupiti međunarodne i regionalne stručnjake hotelske industrije. Gledajući danas sve okupljene u dvorani, mogu s veseljem reći kako smo u tome uspjeli.“
Kao i svake godine do sada, konferencija je započela razgovorom o globalnim trendovima u hotelskim operacijama. S operativnim direktorom tvrtke Vienna House Hotelmanagement, Martinom Ykema, razgovarala je Marina Franolić, direktorica za Srednju i Istočnu Europu u Bench Events. Najveće promjene koje je pandemija izazvala u hotelskoj industriji vidljive su na ljudima koji ju čine – čak 150.000 ljudi je izgubilo posao u hotelijerstvu od početka pandemije.
Sljedeći panel okupio je generalne direktore nekih od najvećih hotelskih kuća u Hrvatskoj kako bi podijelili svoje viđenje hotelskih operacija u budućnosti. Uz moderiranje Ružice Herceg, partnerice u tvrtki Hotel & Destination Consulting, na panelu su sudjelovali Zrinka Bokulić, direktorica Aminess hotels and campsites, Josipa Jutt Ferlan, direktorica grupacije Zagreb City Hotels i David Taylor, direktor i predsjednik uprave u grupaciji Adriatic Luxury Hotels.
O tome kako postići maksimalnu učinkovitost i osigurati nesmetan rad svih hotelskih odjela, posebno u vrijeme COVID-a, govorili su Diana Lukić Grandov, voditeljica odjela soba iz Valamara, Milan Sajovic, generalni direktor hotela Hit Alpinea Kranjska Gora i Liutauras Vaitkevicius, generalni direktor Zetter Hotel Group uz moderiranje Luke Bergera, osnivača i izvršnog direktora tvrtke Flexkeeping.
Bojana Benazić, revenue manager Plave lagune i Damiano Zennaro, glavni konzultant u tvrtki IDeaS, koji se priključio putem video poziva, razgovarali su s moderatorom Ivanom Gašpertom iz Zagreb City Hotelsa o trendovima u ponašanju putnika, fleksibilnosti, last minute rezervacijama i upravljanju cijenama i prihodima. Prosječna dnevna stopa prihoda u hotelskom poslovanju pod utjecajem krize opada, promijenila se dinamika poslovanja, a fleksibilnost i prognoziranje prihoda na dnevnoj bazi postali su neophodni.
O održivom poslovanju govorili su George Tziallas, regionalni direktor WTTC-a iz međunarodne perspektive, Igor Nekić, generalni direktor Terma Sveti Martin iz B2C perspektive i Alex Van Den Aker, menadžer marketinga kupaca u Essityu iz B2B perspektive. Panelom je moderirao Jonathon Dominic Spada, vlasnik tvrtke SAYHELLO Creative. George Tziallas je istaknuo kako održivost često gledamo samo kroz prizmu zaštite okoliša, ali održivo poslovanje čine i socijalni i ekonomski aspekt.
izvor: službene fotografije HOW festivala
O talentima, njihovom privlačenju i zadržavanju, govorila je Katrin Melle, regionalna potpredsjednica Hyatta za raznolikost, jednakost, uključenost (DEI) i talente u regiji Europe, Afrike, Bliskog istoka i jugozapadne Azije. S njom je razgovarala Gordana Kolenko, direktorica tvrtke BHV Consulting. Glavna nit vodilja po pitanju ljudskih resursa u Hyattu jest njihov moto „Mi brinemo za ljude kako bi postali i bili najbolja verzija sebe“, a pitanja raznolikosti, jednakosti i uključenosti prožeti su kroz sve faze – od zapošljavanja do edukacija i napredovanja.
DRUGI DAN – 12.11.
Prvi dio drugog dana HOW Festivala bio je rezerviran za tri zanimljiva razgovora. O gorućim marketinškim temama razgovarali su Dalibor Šumiga, direktor tvrtke Promosapiens i Ivan Rudolf Gajić, direktor prodaje i marketinga iz Ville Dubrovnik.
Nastavno na marketinšku temu prvog razgovora, o brendiranju i lojalnosti gostiju prema brendu govorila je Dina Soliman-Pedersen, osnivačica tvrtke Brandfull, koja se konferenciji pridružila online.
Uslijedio je online intervju s Małgorzatom Kalinowska-Klimek, potpredsjednicom franšiznih operacija za istočnu Europu u Accoru koji ima hotele u 92 zemlje u svijetu. Ona je na konkretnim primjerima Accora govorila o tome kako su se borili s krizom uzrokovanom pandemijom te istaknula kako je najvažnija bila emocionalna i financijska potpora zaposlenicima.
Fiorela Morožin, direktorica hotelskih operacija u Liburnia Riviera Hotelima, Sanja Mihaljević iz odjela Upravljanja uspjehom kupaca u tvrtki Hoteza, Aaron Uazeua, voditelj marketinga i prodaje farme pastuha Lipica Stud Farm, razgovarali su s Liutaurasom Vaitkevicius iz Zetter Hotel Group o utjecaju tehnologije na preoblikovanje hotelskih operacija.
izvor: službene fotografije HOW festivala
Yvonne Tesch, direktorica kvalitete u odjelu Razvoj ljudi i operativna izvrsnost pri grupaciji Falkensteiner Hotels & Residences, govorila je o najnovijim trendovima u wellness industriji koji se, posebno sada nakon COVID-a, svode na holistički pristup zdravlju i zdravom načinu života kako kroz aktivnost, prehranu i njegu tijela, tako i brigu o psihičkom zdravlju.
Kako implementirati dinamične cijene u ponudi hrane i pića govorili su Milan Sajovic, direktor hotela Hit Alpinea Kranjska Gora i Sandi Kovačević, direktor CUBO grupe uz moderiranje Tomislava Čeha, direktora i voditelja regije Jadrana u tvrtki PKF. Iako je operativno zahtjevno, uvođenje dinamičnih cijena u F&B ponudu, ulaže se u veću popunjenost restorana, manje gužve, ali je i prilika svojim odanim gostima pokazati kako vam je do njih stalo.
Elena Ljiljanić, voditeljica PR-a i marketinga u Regent Porto Montenegro i Milorad Janković, direktor hotela Hotel Gorski & Spa koji se priključio putem video poziva, razgovarali su s Marinom Franolić na temu kako iskoristiti recenzije gostiju za poboljšanje hotelskog poslovanja.
Besplatna članarina do 31.12.2020. za privatne korisnike!
Free membership until 31st December 2020 for private users!