Kathrin Abels barmenica je i ambasadorica Sierra Milenario brenda. Nedavno smo imali čast prisustvovati njezinom masterclassu koji se održao u Rijeci. Nakon masterclassa ostali smo u kontaktu i odlučili iskoristiti priliku da malo bolje upoznamo Kathrin i saznamo što misli o barskoj sceni, trendovima i što preporučuje mladim nadama barske scene.
Bila sam barmenica nekih 7 godina. U početku je to bio posao koji sam radila uz studij a kasnije sam se zaposlila u marketingu no i dalje sam uz to radila i kao barmenica. Tvrtka koja je osnovala i još uvijek je vlasnik Sierra brenda, Borco, me već podupirala u mom radu jer tada nije bilo puno “ozbiljnih” djevojaka iza šanka. Nekoliko godina radila sam kao marketing menadžer u IT i FinTech sektoru i tada mi se javio Borco i ponudio mi posao. Željeli su da budem brend activation manager za njihov portfolio vodke. Nakon dvije godine promovirana sam i postala sam predstavnik brenda luksuznih tequila – Sierra Milenario. Na početku sam radila samo u Berlinu a onda sam postepeno postala i globalni ambasador za sve Borcove alkohole napravljene od agave, uključujući i Mezcal.
Moj savjet za sve one koji teže karijeri u industriji alkoholnih pića i destilata bio bi da se druže. Idite na što više radionica, degustacija i natjecanja. Budite svjesni svojeg USP-a (Unique selling preposition / unique selling point). Pokušajte dokučiti što vas čini jedinstvenima. Čime se ističete u masi barmena. Konstantno učite i napredujete, u svim poljima i sektorima. Za mene je to bio marketing i razvoj poslovanja. Sad kad razmislim to je zapravo bila idealna priprema za moj sadašnji posao.
Ovo je zaista teško pitanje. Teško je suziti izbor na samo par kad ima toliko fantastičnih, inspirativnih mjesta diljem svijeta. U Berlinu mi je jako drag Amano Bar jer su mi poput obitelji a kratko sam i radila tamo. Također Kantine Kohlmann, Velvet i Coda. U Njemačkoj, Chug Klub je odličan što se tiče tequile, One Trick Pony je ambiciozan ali i odlično mjesto za zabavu. The Kinly Bar, The High i Paul&George imaju posebno mjesto u mom srcu. Što se tiče svjetskih barova, jako mi se svidio Alchemikas u Litvi, The Doctor u Rotterdamu, Raines Law Room u New Yorku i Josef u Beču. I zbilja želim posjetiti mog dragog kolegu Philipa Bischoffa u poznatom Manhattan Bar u Singapuru.
Soho House Berlin, koji je također mjesto gdje sam upoznala trenutnog poslodavca Borca. Oni su distributer Chartreuse za njemačko tržište, i pošto sam prodavala jako puno toga u Soho House baru, nisu me mogli ne zamijetiti.
Ono što je zaista specifično za cijeli portfolio Sierra je vrlo voćni i harmonični profil okusa. Koristimo samo agavu koja raste na visini većoj od 1750 metara. Takvi uvjeti su za rast agave “stresni” što rezultira većom koncentracijom prirodne slatkoće i aroma. Osim toga, koristimo posebnu vrstu, izvorno divljeg, vrlo voćnog kvasca iz vrta naše destilerije koji smo izolirali i uzgajamo ga od 70-ih godina. Zovemo ga “pineapple yeast” (ananasni kvasac) prema okusu, naravno.
Mnogi ljudi misle da Sierru posjeduje velika korporacija jer smo lideri na tržištu u brojnim zemljama, ali zapravo Sierru proizvode dvije malene obiteljske tvrtke od kojih svaka ima manje od 200 zaposlenika. Jedna je Borco, iz Hamburga, a druga je proizvođač, Rodolfo Gonzales sa svojom destilerijom Destileria Sierra Unidas u Guadalajari (Mexico), čija obitelj se više od 150 godina bavi proizvodnjom tequile. Kad god možemo stavljamo kvalitetu ispred kvantitete. Primjerice, koristimo samo pot – still destilaciju za sve tequile.
Mislim da će održivost postati najvažniji razvojni sektor, čak to ne bih nazvala niti trendom već potrebom. Održivost ide ruku pod ruku s trendom lokalne i “zanatske” proizvodnje. Brojni barmeni otkrivaju tradicionalna pića i tehnike iz svojih područja i okoline, a istovremeno počinju sve više cijeniti proizvode poput Mezcala i Tequile koji su primarno regionalni i ručne izrade zbog svog zaštićenog teritorijalnog porijekla.
Također, bolja ravnoteža između poslovnog i privatnog života. Kokteli s manje, ili bez alkohola. Sastojci koji su dobri za zdravlje poput esencijalnih ulja i ljekovitog bilja će postati veliki hit. Ili bih trebala reći OPET će postati veliki hit. Zapravo većina modernih destilata potječe od pića koja su nastala za korištenje u medicinske svrhe, to je samo jedan primjer.
Chartreuse je samo jedan od brojnih primjera.
Još jedan pokret koji će se pojaviti je društveni razvoj proizvoda – kampanje koje prepuštaju kupcima dizajn svog proizvoda putem društvenih mreža i potom ih lansiraju na tržište u kratkom vremenu.
Što mi se moglo ne svidjeti?! Zaista sam uživala na putu – oduševili su me otvoreni, velikodušni i topli ljudi koje sam upoznala. Nevjerojatne razlike između različitih gradova i regija, kultura barova, hrana, priroda, i način na koji se ljudi nose sa svojom poviješću i susjedskim odnosima, što samo po sebi nije lagan zadatak.
Budite skromni, znatiželjni, svaki dan i svakog gosta prihvatite kao priliku da naučite nešto novo. Naučite slušati. Čitajte puno i degustirajte svaki destilat, začin i biljku koje se možete domoći. Naravno, umjereno. I pobrinite se da dovoljno spavate. 😉
U Njemačkoj imamo jednu izreku, sve dobre stvari dolaze u troje. Tako da (Tommy’s) Margarita zbog svoje prekrasne jednostavnosti i zato jer mi isplaćuje plaću. Last Word varijacije jer su mi bile signature koktel davnih dana. Tequila Negroni, jer volim sve što sadrži Amaro i kulturu aperitiva općenito. I zato jer je daleko interesantniji s Reposado Tequilom nego s ginom.
Ne, zapravo i nemam. Preferiram knjige o povijesti destilata, agrikulturi i tehnikama kuhanja. Obožavam kuharice općenito.
Hvala vama.
Besplatna članarina do 31.12.2020. za privatne korisnike!
Free membership until 31st December 2020 for private users!