Bakar se tisućama godina koristio kao materijal za izradu čaša, zdjelica i lončića. U drevnoj Irskoj, ljudi su pili iz bakrenog kaleža escra, a yogii iz Indije su koristili bakrene šalice. Američki kolonijalisti imali su bakrene lončiće. Zatim se 1940ih pojavio Moscow Mule, koktel čije je glavno obilježje upravo – bakreni lončić.
Većina koktela ima sebi svojstvenu čašu – od highball čaše do martini čaše. Moscow mule ima bakreni lončić. Priča o njegovom nastanku (jedna od njih) ide ovako:
Ranih 1940ih, John Martin bio je direktor tvrtke Hublein & Brothers i dobro poznati uvoznik i prijevoznik hrane i pića. Negdje u 1930-ima, Martin je, totalno zaluđen popularnošću koktela, kupio malenu destileriju vodke. Zvala se Smirnoff. Kupio ju je za svega 14.000$. Da. Taj Smirnoff.
Tada vodka nije bila prvi izbor, pa… nikoga. Većina Amerikanaca nikad nije čula za nju a kamoli ju probala.
Jedan dan Martin je posjetio svog prijatelja Jack Morgana koji je bio vlasnik Cock’n Bull puba u Hollywoodu. Sjedio je na šanku i žalio se kako ne može prodati vodku. Zapravo se žalio na najlošiju odluku svog života. Morgan je, s druge strane imao svoje pogreške. Jedna od njih bila je ginger beer. Puno skladište ginger beera da budemo precizniji. Nije ga htio. Nije ga mogao prodati. Nije znao što da radi s njim.
Tu se pojavila treća osoba. Kad se svi već žale, osoba se požalila na hrpu bakrenih lončića koji mu ne trebaju, ne prodaju se i ne želi ih. Zatim je krenuo brainstorm. Više im nije preostalo previše toga nego da pokušaju maksimalno umanjiti svoj gubitak. Svo troje. Pomiješali su vodku s ginger beerom, dodali malo limete, poslužili u bakrenom lončiću na kojem je bila ugravirani razjareni magarac koji se propinje na prednje noge i lamata zadnjima.
U jednoj od najuspješnijih marketinških kampanja u povijesti koktela, Martin je iskombinirao 3 sastojka koja su bila osuđena na propast. Nastalo je jedno od najpopularnijih pića 1950ih i 1960ih. Reklamiralo se kao Smirnoff Mule. Iskakalo je na stranicama časopisa, posterima diljem zemlje. Plakati su prikazivali poznate ličnosti tog razdoblja kako uživaju u ovom koktelu. Tako ste mogli vidjeti Woody Allena, Monique Van Vooren, Julie Newmar, “Killer” Joe Piro i Dolores Hawkins kako s plakata ispijaju novo i trendovsko piće.
John G. Martin nabavio je jedan od noviteta – polaroidni fotoaparat i nedugo nakon toga krenuo je u posjete barovima. Počeo je fotografirati barmene s bocom Smirnoff Vodke u jednoj ruci i bakrenim Moscow Mule lončićem u drugoj.
Za svoj trud, barmeni su dobivali kopiju slike, a Martin je jednu sliku nosio u sljedeći, konkurentni kafić i pokazivao što poslužuje konkurencija. Moramo priznati, bio je marketinški genijalac.
Čitava propaganda rezultirala je ogromnim uspjehom kroz par godina. Hollywood se poklonio novom piću, i novom trendu industrije koktela. Bakreni lončići uskoro su postali najtraženiji, pa, ikad.
Moscow Mule bio je hit. Pun pogodak. Originalne lončiće danas ćete rijetko naći. Tu i tamo se nekome posreći da ih pronađe na buvljacima diljem Amerike, no pokušate li ih kupiti na internetu za 4 lončića platit ćete i do 120$. Originalni Moscow Mule lončići težili su 8 unci (cca 200 g), bili su visine 8,26 cm i promjera 7,6 cm. Na podnožju se nalazio ugravirani natpis: A Cock’n Bull product.
Napravite vlastiti Moscow mule:
SASTOJCI:
5 cl Vodka
Three Cents Ginger beer
2 cl Fresh Lime juice
Glass: Moscow Mule bakrena čaša
Dodajte vodku i Three Cents Ginger Beer u bakreni lončić pun leda i lagano promiješajte. Ocijedite 2 cl soka limete i još jednom kratko promiješajte.
Besplatna članarina do 31.12.2020. za privatne korisnike!
Free membership until 31st December 2020 for private users!