Ovog tjedna u rubrici BRZIH 10 donosimo intervju s Tomislavom Ivušićem – poznatim dubrovačkim ugostiteljem. On se proteklih dana našao u fokusu javnosti otvaranjem MILK-a, prvog gay bara u Dubrovniku. To je samo jedan u nizu njegovih velikih projekata, a kakav je feedback, očekuje li više domaće ili strane goste, kako će se porast cijena odraziti na poslovanje i druga pitanja možete pročitati u nastavku.
Pa usudio bih se reći da je moj posao kroz godine doživio tranziciju iz jutarnjeg u noćni i da je noćni dio dosta aktivniji i kompleksniji, tako da mi on predstavlja veći izazov, a samim time i zadovoljstvo.
Turisti su već godinama suočeni sa situacijama u kojima je to normalan način funkcioniranja i već posjeduju tu naviku da rezervacije garantiraju siguran stol na mjestu koje si sam izabrao. Razumljivo je da za nove stvari i navike treba vremena, ali u konačnici svima je lakše obaviti tu predradnju i doći bez stresa hoćeš li naći mjesto.
Drago mi je da sam uspio iznenaditi. Rekli su da imam dobar nos za businesse, neki da sam hrabar, neki da sam budala i da što mi to treba… Valjda ima pomalo istine u svakoj izjavi, ali svakako sam svjestan da ako ne napreduješ – nazaduješ. Stariji prijatelj mi je jednom prilikom rekao da život u kojem nema nereda nije život. Vodim se time i zato mi nije izazov preuzeti poslove koje mi često ponude, nego upravo odraditi projekt na kojem imaš segment stvaralaštva, koji je u nečemu prvi ili drugačiji.
Usudio bih se reći da je 90% pozitivnih komentara. Dubrovnik već ima dugogodišnje iskustvo s gay populacijom i njihovo ponašanje je ostavilo mahom dobre utiske na razne turističke djelatnike; recepcionere, iznajmljivače, konobare, taksiste… Ljudi ih doživljavaju kroz osobna pozitivna iskustva i na temelju toga ovo ocjenjuju kao izvrstan poslovni potez i to ne samo za nas – nego potencijalno i za sve njih.
Mislim da će MILK kod domaćih zaživjeti kao mjesto novih susreta i obzora, ali siguran sam da će u sezoni biti više prepoznat od stranih gostiju i da će se na kraju dogoditi sinergija i jednih i drugih.
Fokus je sada sigurno na MILK-u jer je to novi objekt koji se još modelira i postavlja na noge, a svaki početak nosi svoju čar. Pronašli smo ekipu kojoj neće biti teško preuzeti svoj dio posla i razvijati ga, a ja ću tad već biti u pregovorima za nove projekte 😊
Povećanje cijena će se sigurno odraziti na povećanje naših troškova, ali to ponekad i ne mora značiti da će rezultat biti veće cijene. Smatram da je odgovorno povećati dodatno troškove programa i kvalitete uz bolji kadar što onda rezultira većim prometom i s tom idejom ići u ring s inflacijom. Onda je određeno povećanje neminovno ako ga prati povećanje usluge.
Mislim da sam svjesno i nesvjesno sa svakog putovanja donio dio iskustva i implementirao ga u postojeće poslovanje. Često za privatna putovanja biram mjesta na kojima ću se zabaviti, ali i naučiti nešto novo i to iskoristiti za svoj posao.
Cele je prepuna mogućnosti, ali i ograničenja. Potrebno je tražiti mjeru kako bi prostor dao najbolje od sebe, ali i ostao likvidan. Poznate su vam cijene najmova u Dubrovniku i poteškoća s radnom snagom, ali godine iskustva i truda napravile su od Cele objekt s 30 stalnih radnika, mjestom gdje lokalci piju kavu za 10 kuna i mjestom na koje iznajmljivači mahom šalju goste na doručak, ali i u noćni provod. Pružanje usluge je manje zahtjevno ako se usmjerite na organizaciju posla i nađete ljude koji vas u tome mogu pratiti.
Ugostiteljstvo kao što znate nije posao nego stil života i obitelj je ono što čini balans svemu tome za zdrav život. Trudimo se uvijek izdvajati vrijeme samo za nas dvoje i ona je moj suputnik u svemu.
Besplatna članarina do 31.12.2020. za privatne korisnike!
Free membership until 31st December 2020 for private users!