Ovaj tjedan vodimo vas u jednu od najstarijih zemalja u Europi. Zemlja sa bogatom poviješću i finim pićima, pridružite nam se na još jednom putu oko svijeta.
Sad kad smo iskopali informacije na koje se baš ne može nabasati svaki dan, donosimo vam i najpopularnija pića koja jednostavno morate isprobati ako se ikad nađete u Portugalu.
Ginjinha ili skraćeno Ginja je portugalski liker koji se dobiva od ginja bobica (kisele trešnje) na način da ih se stavi u alkohol sa dodatkom šećera i ostalih sastojaka. Ginjinha se poslužuje u maloj čašici kao žestica sa malim komadićem na dnu čaše. Ovo je najdraže piće mnogih Portugalaca. Nekada se ovo piće više konzumiralo kao aperitiv, ali danas je toliko popularno da ga se jednostavno pije u svakoj prilici.
Port vino, poznato i pod nazivom Vinho do Porto ili jednostavno Port, je Portugalsko vino koje se proizvodi isključivo u Douro Valley u sjevernim provincijama Portugala. To je slatko, crveno vino koje se često poslužuje kao desertno, iako dolazi i u suhoj, polu-suhoj i bijeloj verziji. Neka vrlo slična vina ovog tipa proizvode se i izvan Portugala, najpoznatija su u Australiji, Francuskoj, Južnoj Africi, Kanadi, Indiji i Argentini. Europska unija zaštitila je ovo vino te se samo ono nastalo u Portugalu smije nazivati Porto ili Port.
jedno od najpopularnijih pića u pripremi koktela potječe upravo iz Portugala. Većinu proizvodnje šećera Portugalci su preselili sa Madeira otoka u Brazil u 16. stoljeću. Aguardente de cana koji se proizvodio u Madeiri destilacijom likera od šećerne trske pa su tako i kotlovi a ovog otoka prenešeni u Brazil gdje se počelo proizvoditi piće koje danas poznamo pod nazivom Cachaça. Proces same proizvodnje datira još u davnu 1532. kada je jedna od Portugalskih kolonija u Brazil donjela znanje obrade šećerne trske. Cachaça se najviše proizvodi u Brazilu. Ali smo smatrali da je bitan i početni dio priče J
Ovo je popularni Portugalski liker sa čak 22% alkohola. Njegova receptura je dobro čuvana tajna. Beirão je Portugalska riječ koja znači „od Beira“, ime jedne bivše provincije u Portugalu. Ovo piće je proizvedeno u 19. stoljeću kao lijek protiv trbobolje u jednoj lijekarni u Louisã. U kasnijim godinama istog stoljeća alkoholni proizvodi više se nisu kvalificirali kao lijekovi ali liker se i dalje proizvodio u jednoj malenoj tvornici čiji je vlasnik bio zet izvornog proizvođača. 1929. godine liker je izašao na natjecanje – 2. Beirão Congress gdje je osvojio zlatnu medalju i svoje ime – Beirão. 1940. godine tvornicu je otkupio José Carranca Redondo koji je 1940. doveo Beirão do svjetskog uspjeha. Znao je da uspjeh ovisi o marketingu i reklamama te je tako lansirao prvu Portugalsku marketinšku kampanju sa bilboardima. Piće je uskoro postalo još poznatije.
Besplatna članarina do 31.12.2020. za privatne korisnike!
Free membership until 31st December 2020 for private users!