U prekrasnoj i suncem okupanoj Opatiji, prošli četvrtak otvoreno je 6. izdanje HOW / Hotel Operations Weekend / Festivala. Nakon dva održana u Zadru i dva u Poreču, te jedno online izdanje, HOW Festival se ove godine po prvi puta održao u Opatiji, u hotelu Ambasador grupacije Liburnia Hotels & Villas.
Jedina konferencija na temu hotelskih operacija u Europi ponovno je okupila najznačajnije regionalne i međunarodne hotelijere na jednome mjestu kako bi zajedno raspravljali o najnovijim trendovima, ali i izazovima te primjerima dobrih praksi u hotelskim operacijama. Među više od 450 sudionika većinom su direktori hotela, direktori operacija i voditelji hotelskih odjela, ali i ostali stručnjaci iz povezanih industrija.
Konferenciju je otvorila direktorica HOW Festivala Andrea Škerlj iz HESA Grupe riječima: „Kad sam pregledala popis sudionika ove godine, uvidjela sam da su na njemu hoteli i grupacije koji su naši sudionici od samih početaka HOW-a. To mora značiti da radimo nešto dobro.“
Sada već tradicionalno, konferencija je započela razgovorom o globalnim trendovima na području hotelskih operacija. Marina Franolić, direktorica za Srednju i Istočnu Europu u tvrtki Bench
razgovarala je sa Srđanom Milekovićem, višim potpredsjednikom operacija u hotelima Hyatt, o tome što danas znači kvaliteta hotelske usluge, kako ju mjeriti i što će ona podrazumijevati u budućnosti.
O tome što možemo očekivati od 2023. Živorad Vasić, direktor Kadena Properties, razgovarao je s liderima hrvatske hotelske industrije – Karlom Eckerstorferom, predsjednikom Uprave Liburnia Hotels & Villas, Josipom Jutt Ferlan, glavnom direktoricom klastera u Hilton Hotelima Zagreb i Davidom Taylorom, direktorom i predsjednikom Uprave Jadranskih luksuznih hotela.
Sandi Kovačević, generalni direktor CUBO Grupe razgovarao je s Borisom Simmom, potpredsjednikom operacija grupacije i članom izvršnog odbora Ruby Hotels o tome kakvu će ulogu
hoteli imati u budućnosti.
U sljedećem panelu, na temu operativne učinkovitosti hotela, Daniela Campos, globalna direktorica operacija u Selini naglasila je kako su svi do sada spominjali tehnologiju namijenjenu gostu, no ne smije se zaboraviti tehnologija namijenjena zaposlenicima. S njom se složila i Yvonne Tesch, direktorica kvalitete, razvoja ljudi i operativne izvrsnosti u Falkensteiner Michaeler Tourism Group, koja je istaknula da kvaliteta usluge i ulaganje u zaposlenike idu ruku pod ruku. Kvaliteta nije važna samo za gosta već i za članove tima.
Moderator Luka Berger, direktor tvrtke Flexkeeping iznio je neke statističke podatke i savjete kako provjeriti učinkovitost, no Diana Lukić Grandov, voditeljica sektora soba u Maistri dodala je kako je podatke o operativnoj učinkovitosti važno iskoristiti i kako bi se nagradili najbolji pojedinci u timu.
Kako postići izvrsnost u korisničkoj službi, prikupiti povratne informacije gostiju i iskoristiti te informacije za poboljšanje produktivnosti prezentirao je George Antoniadis, izvršni direktor i osnivač S-Ratea.
Igor Nekić, direktor za razvoj poslovanja u Liburnia Hotels & Villas pitao je svoje sugovornike Marka Bačića, voditelja odjela soba u Kempinski Hotelu Adriatic, Kemala Lojoa, voditelja razvoja u Danfossu i Teu Pestotnik Prebeg, direktoricu sektora kvalitete u Valamar Rivieri što njihove kompanije rade po pitanju održivosti. Valamar je kreirao strategiju od 6 kratkoročnih strateških ciljeva te 12 ciljeva do 2025. kada planiraju postati ugljično neutralna tvrtka.
Za to vrijeme, Christoph Irving, voditelj odjela partnerstava u RoomPriceGenie, u drugoj dvorani razgovarao je s Ivom Gasparičem, direktorom odjela za financije i računovodstvo u WUD Hotelu Slovenija, Minchom Pachikovim, generalnim direktorom u hotelu Mövenpick Zagreb i Liutaurasom Vaitkeviciusem, generalnim direktorom u The Zetter Hotel Group o strategijama koje mogu pomoći povećati prihode nekretnina.
Nakon prezentacije Marka Pekčeca, HR konzultanta u Manpower SEE i statističkih podataka o zapošljavanju u hotelskoj industriji, uslijedio je panel na goruću temu ljudskih resursa. S
moderatoricom Nikolinom Lokmer, pomoćnicom generalnog direktora Arena Hospitality Group razgovarali su Ana Gazić, voditeljica ljudskih resursa u Falkensteiner Hotels & Residences, Haris Kadenić, direktor marketinga u Manpower SEE i Roko Palmić, generalni direktor Hotela Ikador.
Hotelijerstvo je suočeno s velikom potrebom za kvalificiranom radnom snagom, a regionalni izvori presušuju. Iz Bosne i Hrecegovine na razini godine odlazi 120.000 ljudi, a Hrvatska više nije njihova poželjna destinacija. Treba naći druge izvore, a to su u zadnje vrijeme azijske zemlje poput Filipina, Nepala ili Indije. Panelisti su se složili da hotelijerstvo treba učiniti „sexy“ i privlačnim mladim generacijama, umanjiti sezonalnost industrije te raditi na employer brandingu kompanija kako bi privukli zaposlenike iz EU zemalja i zadržali autentičan doživljaj gosta.
________________________________________________________________________________
Drugi dan HOW / Hotel Operations Weekend / Festivala u Opatiji započeo je kavom i razgovorom sudionika s keynote govornicima Srđanom Milekovićem, Borisom Simmom i Davidom Taylorom. Taylor je na pitanje o oporavku MICE segmenta istaknuo kako više ništa nije kao prije, hoteli su u ove tri godine našli nove izvore prihoda i načine poslovanja, restrukturirali prodajne timove pa se teško sada vratiti na staro i bukirati grupe po 2-3 godine unaprijed.
Po pitanju problematike ljudskih resursa govornici su se složili kako do nedostatka radne snage dolazi i zbog toga što se prilikom svake krize prvo pribjegava otpuštanju, a kada se poslovanje vrati u normalu, ne mogu te ljude više vratiti. Treba promijeniti strategiju rješavanja kriznih situacija.
Nakon završene kave, uslijedio je ostatak panela i radionica koje su se kroz cijeli drugi dan odvijale paralelno u dvije dvorane.
U prvoj dvorani, Martina Ykema, glavni operativni direktor Vienna House Hotelmanagementa, održao je prezentaciju o employer brandingu i vrijednostima koje današnji lider treba imati. Naglasio je kako je hotelijerstvo industrija u kojoj se ljudi žele osjećati dobro, a to jednako vrijedi za goste i zaposlenike.
Paralelno, u drugoj dvorani, o digitalnoj transformaciji u 2022. godini razgovarali su Tilen Albreht, pomoćnik upravitelja u NEU Residences, Alexander Haußmann, suosnivač i generalni direktor tvrtke Straiv by CODE2ORDER, Urška Radanovič, direktorica Hotela-Kanin i Mirko Gudelj.
Sanja Mihaljević, upraviteljica uspjeha klijenta u tvrtki Hoteza istaknula je kako postoje dvije vrste tehnologija – one koje služe za poboljšanje učinkovitosti i one koje su samo trendovske.
Tehnologije trebaju biti korisne i privlačne tako da pružaju i funkcionalnost i dizajn. Svetoslav Panev, generalni direktor klastera u Best Western Hotels & Resorts, naveo je primjer uvođenja robota u hotel te kako su im prihodi od usluge posluge u sobu porasli za 50% jer je goste zanimao robot. Duška Žižak, voditeljica prodaje i marketinga hotela Marinus i moderator panela Liutauras Vaitkevicius, generalni direktor The Zetter Hotel Group, složili su se kako su mobilne aplikacije polako dio prošlosti jer gosti ne žele svoje mobitele zatrpavati novim aplikacijama niti prolaziti postupak instaliranja.
Leonardo Buzov Vulas, direktor prodaje i marketinga hotela Mövenpick Zagreb, razgovarao je sa Sandijem Kovačevićem, o tome kako kod današnjih gostiju postići „wow“ efekt i koja su njihova očekivanja. Aleksandar Vasilijević, generalni direktor hotela Hilton Beograd razgovarao je s Nebojšom Darabošem, operativnim direktorom Mona Hotel Managementa i Borisom Simmom iz Ruby Hotels na ovu temu.
Katrin Melle iz Hyatta održala je prezentaciju o bitnosti govora tijela te je kako se na ljudskoj razini povezati s drugima – jezikom, tijelom, riječima i emocijama.
Program u prvoj dvorani završio je temom „kako izgraditi jedinstven i kvalitetan koncept restorana i bara“ o kojoj su razgovarali Bert Blaize, vinski savjetnik u tvrtki Which Wine When, Tobias Brown, direktor tvrtke Business 2 Hospitality i Jason Wischhoff, generalni direktor EMEA, CEE & Asia za restorane Benihana.
Za kraj, Petr Jiskra, voditelj marketinga BHMS BusinessHospitality Management iz Švicarske i Gordana Kolenko, direktorica BHV Education iz Hrvatske otkrili su nam što mladi zaposlenici danas žele i trebaju.
Besplatna članarina do 31.12.2020. za privatne korisnike!
Free membership until 31st December 2020 for private users!