Naš sljedeći gost u rubrici BRZIH 10 je Daniel Schöll, jedan od čelnika Beam Suntory korporacije s kojim smo razgovarali na BCB sajmu u Berlinu. Beam Suntory Inc. je japanska multinacionalna tvrtka osnovana u Americi koja proizvodi alkoholna pića. To je podružnica Suntoryja, sa sjedištem u Osaki, Japan. Treći je najveći proizvođač destiliranih pića u svijetu, iza Diagea i Pernod Ricarda. Glavni proizvodi tvrtke uključuju bourbon viski, tekilu, škotski viski, irski viski, kanadski viski, votku, konjak, rum, žestoka pića i gotove koktele.
Zanima me kako ste postali tako važan čovjek u globalnom poduzeću da biste radili kao premium segment za viski u Beam Suntoryju.
Krenuo sam u odjelu marketinga i prodaje i otkrio sam da je za mene privlačnije govoriti o brendovima nego samo prodavati taj brend za novac. Cilj mi je bio pokazati ljudima koje su prednosti brendova, što mogu učiniti drugačije, po čemu se njihov brend razlikuje od drugih i koje prednosti mogu imati kao barmen ili kao vlasnik. Pokazati im što zapravo definira brend.
Što mislite je li prednost to što nikada niste radili za šankom ili vas to može usporiti u promociji brendova za barmene?
– Dakle, to je do pristupa. Nikad službeno nisam radio iza šanka. Ali stajao sam iza nekoliko i pokušavao razumjeti. Proveo sam dosta vremena ispred šanka tako da znam što kupac vidi, što pita i mogu govoriti i iz perspektive kupaca, a ne samo iz pozicije lokala. I mislim da kad razgovaraš s ljudima, čak i ako nisi radio u barovima, razumiješ. Ako slušaš, razumiješ.
Kada gledam vaše brendove, imate brendove iz Škotske, Japana i SAD-a. Koji vam je najdraži?
Uvijek sljedeći.
Dobar odgovor! Kad predlažete viski, ako ne pričamo o dijelu “pijte kako god želite”, koji je vaš prijedlog kako ga poslužiti?
Ohlađen na sobnoj temperaturi i sam, bez dodataka u čaši prvo. Ako se netko odlučio napraviti dimljeni viski za to je morao postojati razlog. važno ga je probati samog kako bi primjetili okus koji ima. Isto tako ako je netko odlučio proizvesti viski s alkoholnim volumenom 40 do 43 posto za to je postojao razlog. Znači, prvo isprobajte sam viski na sobnoj temperaturi. Ako Vam odgovara znači da smo napravili dobar posao, ako vam ne odgovara porobajte ga na onaj način koji god vam odgovara.
Kako objašnjavate ljudima što je i nagovarate ih da probaju dimljeni viski?
Započnemo s običnim viskijem, pa im dajemo da probaju lagano dimljeni viski. Kada niste naviknuti na treset, lakše je započeti s Baltimore-om jer nije najsnažnija verzija, treset se ne osjeti u velikoj mjeri ali je on i dalje viski dimljen tresetom. Tu je i Highland Park, koji je slađi, mednog okusa, neka drugačija vrsta dimljenog viskija. Također se tu nalaze i irski viskiji poput Peated Irish Single Malt-a koji je blago dimljen. Dobro bi bilo da ljudi ne probaju prvo onog najsnažnijeg okusa, a tek onda da uvide da postoji raznoliki dimljeni viskiji.
Govoreći o principima, jesu li japanski destileri svjesni da su Škoti ipak bolji jer su ih naučili destilirati? Ili su nagrade koje su dobili u proteklih nekoliko godina za najbolji viski na svijetu i potaknule ih da poboljšaju proces destilacije?
Japan ima gotovo stogodišnju povijest destiliranja. Naravno, Japanci to jesu naučili od Škota ali filozofija u Japanu je da se uvijek možeš poboljšati i da nikad ne stagniraš, već uvijek težiš poboljšanju. Dakle, poboljšanje je bio stalan faktor u posljednjih sto godina u Japanu tako da i sada teže tome. Ne postoji jedinstvena definicija japanskog viskija, tako da mi stalno radimo, stalno pronalazimo nešto novo i tome se posvećujemo. Nagrade koje ste spomenuli pokazuju da te stvari zapravo radimo poprilično dobro.
Mizunara ili američki hrast?
– Ovisno o tome koji je krajnji okus koji želite postići. Dakle, drugačiji pristup. Volim oba, ali naravno Mizunara je specifičnija i potrebno je više godina da bi dobili pravi viski iz bačve napravljene od Mizunara hrasta nego što je potrebno onom koji odležva u bačvama od američkog hrasta.
Upoznao sam Vašu suprugu, pa kako povezujete privatni i poslovni život?
– Lako ih je povezati jer mi smo tu, razgovaramo sa svima, pričamo o brendovima. I ona i ja to radimo tako da razumijemo što radi onaj drugi. Prilično je lijepo biti daleko od kuće, ali imati svoj dom uz sebe.
Savjeti za barmene – kako poboljšati prodaju viskija u barovima?
– Probajte sve, čak i dva puta. Nikada ne odustajte i probajte sve. Uvijek je važno probati nove stvari i zato ih isprobajte, pronađite ono što vam se sviđa, saznajte što se vašim kupcima sviđa i jednostavno se zabavite radeći.
Hrvatska! Jeste li do sada posjetili Hrvatsku i kakvi su vam planovi za budućnost?
– Dakle, nisam još bio u Hrvatskoj. Nedavno sam pročitao neke lijepe stvari o njoj, vidio sam neke divne slike različitih mjesta poput Dubrovnika i gradova sličnih njemu. Samo nažalost još nisam bio tamo.
Daniel, hvala puno!
Besplatna članarina do 31.12.2020. za privatne korisnike!
Free membership until 31st December 2020 for private users!