Stranica The Spirits Business objavila je analizu 10 najprodavanijih škotskih viskija u 2021. godini.
U nastavku su poredane najprodavanije marke prema prodaji sanduka od devet litara.
Navedeni podaci su zbog lakšeg čitanja zaokruženi na jednu decimalu, a temelje se na potpunim podacima dostavljenim u izvješću The Brand Champions 2022.
10. Label 5 – 2.6 milijuna
Mješoviti škotski brend La Martiniquaise-Bardinet Label 5 doživio je manji pad u 2021. godini, pavši na 2,55 milijuna prodaje kutija, nakon što je 2020. ostvario 2,64 milijuna.
Zadržao je svoju prisutnost u kategoriji s raznim uličnim umjetničkim kampanjama i suradnjama, nedavno se udruživši s Upfestom, organizatorom najvećeg europskog festivala ulične umjetnosti, za aktivaciju na temu grafita.
U 2020. marka je pokušala privući ljubitelje pića lansiranjem svog prvog napitka od jednog zrna, koji je dovršen u bačvama bivšeg burbona.
9. William Peel – 2.7 milijuna
William Peel doživio je blagi pad prodaje u 2021. godini. Vlasnik brenda, Marie Brizard Wine & Spirits (MBWS) sa sjedištem u Parizu, također je zabilježio pad prodaje od u svojim rezultatima za 2021. godinu.
Grupacije je otkrila da razmatra uklanjanje 29 radnih mjesta u svom francuskom odjelu prodaje kao dio svojih planova za obnovu profitabilnosti.
8. J&B – 2.8 milijuna
Nakon pada od -23,3% u 2020., Justerini & Brooks, brend u vlasništvu Diagea, poznatiji kao J&B, pouzdano se vratio bilježeći pola milijuna više prodaje kućišta u 2021. Ako nastavi uzlaznom putanjom, mogao bi se vratiti na prodajne brojke iz 2019. J&B je mješavina 42 škotska viskija.
7. Dewar’s – 2.9 milijuna
Bacardijev Dewar’s također je doživio poticaj u 2021., skočivši prema granici prodaje od 3 milijuna kutija. Godina je bila aktivna za brend – postao je službeni miješani viski na US open golf turniru i predstavio održivu metalnu ambalažu za svoje 12 i 18 godina stare miješane škotske viskije.
Prije burne 2020. godine, Dewar’s je bio u porastu kada je u pitanju prodaja kutija – čak je osvojio titulu prvaka marke škotskog viskija za 2020. godinu.
6. Black & White – 3.2 milijuna
Još jedan od Diageovih škotskih viskija, Black & White, zabilježio je pozitivne rezultate u 2021., s rastom prodaje kutija od 9,3%.
Godine 2020. to je bio jedini brend koji je doživio rast među 10 najprodavanijih škotskih viskija, a taj se uzlazni trend nastavlja od 2017. godine.
5. William Lawson’s – 3.4 milijuna
Stabilni partner Dewar’sa u portfelju Bacardi, miješani škotski viski William Lawson zabilježio je skok od 4,9% u 2021.
Čimbenik koji pridonosi povećanju mogao bi biti njegov 13 godina star proizvod lansiran 2021. u Indiji – ključnom tržištu za marku.
4. Chivas Regal – 4.1 milijun
Pernod Ricardov Chivas Regal doživio je uspješnu godinu s rastom od 30,4% u odnosu na prethodnu.
Nakon izazovne 2020., kada je zabilježio najveći pad od bilo kojeg brenda na ovom poretku, Chivas Regal nastavio je svoj napredak 2021. godine. Brend je tada otkio svoj cilj da nastavi svoj zamah kroz novu strategiju usmjerenu na luksuz za mlađe potrošače.
Uspješnost tvrtke za škotski viski pridonijela je ukupnom organskom rastu prodaje Pernod Ricarda od 9,7%.
3. Grant’s – 4.1 milijun
William Grant & Sons’ Grant’s zabilježio je značajan porast rasta u 2021., unatoč gubitku od 14,1% godinu prije. Mješoviti Scotchov globalni maloprodajni asortiman doživio je veliku obnovu 2018.
2. Ballantine’s – 8.7 milijuna
Drugi brend Pernod Ricarda koji se našao na popisu top 10 je Ballantine’s, koji je zauzeo drugo mjesto s rastom od 24,4% u 2021. godini.
Nadmašivši svoju količinu iz 2019. za gotovo milijun kutija, marka je u posljednje vrijeme držala korak s trendovima u industriji svojim prvim prodorom u svijet igara. Marka viskija udružila se sa serijom videoigara Borderlands kako bi pokrenula punjenje ograničenog izdanja.
1. Johnnie Walker – 19.1 milijun
Brend u vlasništvu Diagea ne samo da je ostvario najveći broj prodanih kućišta, već i najveći međugodišnji rast, što mu je posljedično priskrbilo titulu ovogodišnjeg Brand Championa.
Unatoč padu od -23,3% u 2020., brend je zadržao prvo mjesto na našoj listi 10 najboljih.
U Diageovim financijskim rezultatima za prvu polovicu 2022., škotski viski zabilježio je ukupni rast od 31%, podržan učinkom njegovog punjenja Black Label.