Iako je sezona u punim pripremama, poziv firme G3 Spirits za trening Hendrick’s gina se ne odbija. 19. svibnja sam bio na treningu u Zagrebu gdje je prvi puta iz Londona došao globalni HENDRICK’S brend ambasador Duncan McRae prenijeti nam svoju ljubav u gin koji je već osvojio moje nepce…. a vjerujem i puno drugih.
Prezentacija je bila više nego prilagođena barmenima koji su već upoznati s radom u baru što je pun pogodak. Koncentrirao se na najbitnije iz segmenta gina, a tek onda na brend koji predstavlja.
Uz najvažnije dijelove povijesti gina od 1751. godine kada su prvi zakoni o destilaciji stupili na snagu pa sve do prije nešto više od 15 godina kada je osmišljen i prvi put predstavljen Hendrick’s gin.
Moglo bi se reći da je Hendrick’s drugi gin koji je napravio veliku revoluciju nakon Bombay Saphire-a koji, da bi se odvojio od konkurencije i napravio mekši gin, nije koristio tradicionalnu metodu destilacije nego je sustavom isparavanja preuzimao sve arome iz deset biranih sastojaka. Hendrick’s je nastao slučajno….nakon ugodnog bruncha uz sendvič sa krastavcima i čašicom gina vlasnici su odlučili iskoristiti stari kotao koji su kupili na dražbi 1966 i dodati ružine latice u svoju aromatičnu viziju.
A sada malo o samom ginu 🙂
HENDRICK’S kao super-premium brend spada u kategoriju destiliranih džinova, a osim po svojoj recepturi poseban je i iz još nekoliko razloga. Za razliku od većine drugih džinova destilira se u malom selu na obali Škotske po imenu Girvan, a u vlasništvu je obiteljske kompanije William Grant&Sons.
Proizvodnja HENDRICK’S gina bazira se na šest generacija dugoj obiteljskoj tradiciji i velikom iskustvu u destiliranju te na bogatim obližnjim izvorima čiste vode. Sama proizvodnja je ručna, a da bi se zadržala iznimno visoka kvaliteta HENDRICK’S gina on se proizvodi u malim serijama. Svoj jedinstven okus HENDRICK’S gin može zahvaliti divnoj i krajnje neobičnoj paleti od 11 biljaka – cvijeća, korijena, voća i sjemenki sa svih strana svijeta. Da bi HENDRICK’S bio do kraja poseban brine se i njegova krajnje neobična boca, čiji dizajn vuče inspiraciju iz tradicionalnih viktorijanskih apoteka koje su koristile tamne boce za čuvanje osjetljivih kemikalija od sunčeve svjetlosti. Zdepasta boca i starinska slova i tipografija su, također, svojevrsni podsjetnik na spremnike u kojima su ljekarnici nekoć čuvali vrijedne lijekove i kemikalije.
Uz ovaj mali edukativni uvod važno je prenesti i Duncanove riječi:
“Iz topline naše male destilerije smještene u najdubljem kutu Škotske, mi stvaramo džin koji je potpuno drugačiji od svih ostalih. Niti jedan drugi džin u procesu proizvodnje ne pari i kupa svoje biljke i niti jedan drugi džin ne bi se usudio dodati esencije krastavca i ružinih latica. Koliko je HENDRICK’S omiljen kod ljubitelja džina svjedoči i podatak da smo ga u nešto više od petnaest godina uspjeli plasirati na preko sedamdeset tržišta diljem svijeta, a odigrao je i važnu ulogu u slavodobitnom povratku džina krajem 90-ih godina među omiljena alkoholna pića. ”
G3 Spirits je primjer koji bi svi koji se bave uvozom proizvoda za ugostiteljstvo trebali slijediti. Edukacija je osnovni preduvjet da se izdignemo iz čistog usluživanja u baru i podignemo ga na jednu profesionalnu razinu. Usavršavanjem znanja o proizvodima kojima se koristimo postajemo važna karika u predstavljanju Hrvatske kao ugostiteljske velesile na Mediteranu.
Zoran Lukić