Napojnica je bila i ostala veoma važan faktor u prihodima konobara i barmena. Iako plaća ne bi trebala biti povezana s njom, mnogi poslodavci još uvijek ciljano isplaćuju manje plaće pod izlikom da dobivate i napojnice. Donosimo nekoliko savjeta o tome kako ćete dobivati češće i veće napojnice od gostiju koje poslužujete.
Pokažite gostu da ste primijetili njegov ulazak u kafić
Uvijek se trudite pozdraviti gosta tijekom ulaska u kafić/bar. Ako ste u tom trenutku zatrpani poslom i u ogromnoj gužvi, nastojte barem uhvatiti gostov pogled i nasmiješiti se. Gosti vole dobiti potvrdu da su primijećeni.
Budite iznimno ljubazni
Ljudi napojnicu daju onima s kojima se na neki način povežu i koji su prema njima ljubazni. Ako ste ljubazni prema svojim gostima, mnogi od njih će osjetiti potrebu da vam to na neki način uzvrate i to će učiniti napojnicom.
Shvatite socijalnu namjeru gosta
Barmeni često misle da moraju voditi veću komunikaciju s gostima, no to nije uvijek slučaj. U svom poslu morate, osim što ste barmen, biti i psiholog i naučiti procijeniti što gost želi. Neki žele opširniju komunikaciju, neki žele kratki manji razgovor, neki jednostavno žele biti pušteni na miru. Ako pogodite što gost točno želi u kafiću, značajno si povećavate šansu da dobijete napojnicu.
Personalizirajte svoj pristup gostu kad god je to moguće
Ako imate goste koji vam češće dolaze, pobrinite se naučiti njihova imena, omiljena pića itd. Ponudite im omiljeno piće kad dođu u bar i oslovite ih imenom.
Predvidite potrebe gosta
Ako primijetite da se gostu ispraznila čaša pitajte ga ako želi popiti još nešto, ako primijetite da odlaže cjenik na svoje mjesto pretpostavite da želi izvršiti narudžbu, ako vidite da vadi novce iz novčanika pretpostavite da planira platiti račun. Preduhitrite ga u njegovoj namjeri.
Prezentirajte gostu kao da ste uložili dodatni napor u njega
Upitajte gosta želi li da mu piće pripremite na poseban način. Pronađite način da mu prikažete da ste se posebno potrudili upravo oko njega i povećat ćete si šansu da vam taj gost ostavi napojnicu.
Održavajte ambijent u kojem biste voljeli boraviti kao gost
Ako želite doći do napojnice, morate misliti i o tome kakav će biti cjelokupan dojam gosta prilikom boravka u kafiću. Morate se potruditi da prostor uvijek bude čist, da muzika bude u onom tonu kakav očekuju od kafića u koji su došli potrošiti vrijeme i novac, da cjelokupna usluga bude na razini. Ako se tijekom cijelog boravka osjeća ugodno i ako pripazite na detalje, gost će to itekako znati cijeniti.
Naučite sve o proizvodima koje poslužujete
Naučite što više toga možete o proizvodima koje poslužujete, o njihovim sastojcima, podrijetlu, ukusu itd. Često će vas gost priupitati za savjet o tome što naručiti ili ćete vidjeti da je neodlučan pa će se od vas očekivati da mu pomognete u izboru. U obje situacije morate biti profesionalni, a to ćete postići odličnim poznavanjem asortimana i svakog pojedinog proizvoda.
Budite produktivni i efikasni
Morate, pogotovo u situaciji kada ste u gužvi, pokazati da ste produktivni i efikasni. Nastojte gosta ne ostaviti previše da čeka, a ako se tako nešto ipak dogodi ispričajte se, objasnite situaciju i svojim postupcima pokažite da mu se zaista niste mogli posvetiti ranije.
Primijenite navedene tehnike i počet ćete dobivati veće napojnice.
Besplatna članarina do 31.12.2020. za privatne korisnike!
Free membership until 31st December 2020 for private users!