Biti izvrstan barmen nikako nije lako. Barmen mora biti profesionalan, pozitivan i vrijedan. Pročitajte nekoliko savjeta koje preporučamo svim našim polaznicima Škole barmena kako bi ovu profesiju zadržali na određenom nivou.
Ovo je na prvom mjestu ugostiteljska djelatnost i svaki barmen to mora zapamtiti. Da bi bio uspješan mora imati i pozitivan stav, bez obzira na to koliko mu je loš dan, i tretirati svakog gosta isto. Jednostavne stvari poput osmjeha i pozdrava kada uđu u lokal i sjednu, i zahvala na odlasku ostavljaju izvrstan dojam na goste. Bitno je znati razdvojiti privatne probleme od ponašanja na poslu, bez obzira je li vas naljutila djevojka/momak ili ste dobili kaznu za parkiranje, to se nesmije vidjeti na vašem licu. Ostavite probleme kod kuće i rješavajte ih nakon posla.
Ništa ne govori neprofesionalni barmen (onaj kojeg jednostavno nije briga) više od prljavog šanka. Koristite čiste spužvice i krpe i čim vidite da se nešto negdje prolilo ili jednostavno kaplje sa neke čaše odmah prebrišite. Unutrašnjost šanka održavajte urednom na način da boce nakon korištenja vraćate na njihovo mjesto. Redovno mijenjajte podloške za čaše. Ove „sitnice“ ostavljaju izvrstan dojam, i stvarno su efikasne a možete ih napraviti u hodu sa izradom zapriljenih narudžbi. Vjerojatno ćete čuti i od šefa da imate puno praznog hoda, a upravo ove sitnice vam ga popunjavaju.
Ovo je jedna od stvari koja gostu daje do znanja da vam je stalo što je tamo i da vam je bitno što misli o vašem baru. Ako zamjetite ženu koja čita koktel kartu zadnjih 5 minuta, predložite joj neki koktel. Ako zaljubljeni par sjedne za stol i izgleda neodlučno, predložite im neko piće. Predstavite ljudima specijalitet kuće ili koktel dana ili posebnu ponudu. Ako imate nekoga tko svaki dan dolazi i naručuje isto, probajte im predložiti da probaju nešto drugačije. Osam od deset ljudi prihvatiti će vaš prijedlog jer ste stručnjak na svome polju rada i iskazati će zahvalnost.
Desiti će vam se da vam konobarica izvikuje piće za pićem, narudžbu za narudžbom, ljude koji mašu rukama i nogama da bi naručili još pića i još barem 20 stvari koje morate pripremiti. Dobro pamćenje jedan je od ključnih elemenata u uspjehu barmena i jedan od načina kako održati bar koji je zaplivao pod kontrolom. Trebali bi moći zapamtiti različita pića i povezati ih sa ljudima koji ih piju kako bi, iako su različita, došla pred goste u isto vrijeme. Što se tiče redovnih gostiju, zapamtite što piju kako, u trenutku kada naruče novu rundu, ne bi okolišali i morali gubiti vrijeme na ponovno preispitivanje pića koje konzumiraju. Imajte spremne zalihe, pića koja se najviše rastaču uvijek treba imati spremna u slučaju da se već otvorena boca isprazni.
Kao barmen morate biti svjesni svega što imate u baru i biti dobro pripremljeni. Kako stojite sa zalihom limuna i limeta? Imate li dovoljno čistih čaša? Ima li dovoljno leda? Je li neka boca pri kraju? Je li spremna rezervna? Ima li slamki? Kada vidite da gost ima gut do kraja čaše, ponudite mu još jedno piće. Ako ste u stanju predvidjeti potrebe šanka i gostiju, nećete imati nikakvih problema…uglavnom…
U ljudskoj je prirodi biti pristraniji jednoj osobi više nego drugoj, ali barmen se mora od toga odviknuti. Trebali bi pridavati jednaku pažnju svakom gostu, starom prijatelju, stalnom gostu ili nekome koga prvi put vidite. Izbjegavajte dubokoumne rasprave sa samo jednom osobom jer bi mogli previdjeti neke od obaveza, npr, punu pepeljaru na jednom stolu, čaše koje treba sakupiti na trećem ili gosta koji maše kako bi naručio još nešto. Osim toga, time gubite mogućnost dobre napojnice.
Svaka osoba koja uđe kroz vrata koktel bara vam vjeruje kao barmenu sa iskustvom i jedna od najgorih stvari je izigrati to povjerenje. Kraćenjem doza alkohola ili naplaćivanjem više nego što zapravo košta može vam uništiti reputaciju koja vas na kraju može koštati posla i utjecati na sve buduće poslove. Napuhavanje računa ili naplaćivanje bez računa pa uzimanje novca sebi u džep ili čašćenje prijatelja na račun kuće izrazito je neprofesionalno i apsolutno neprihvatljivo.
Istina je da će u baru napojnice možda biti i veće od plaće ali ako ste opsjednuti s time da vam svatko mora dati 15-20% od računa, prije ili kasnije to će vam se vidjeti na faci i upravo iz tog razloga će napojnice biti izostavljene. Ako gost ostavi kunu na šanku nakon što je u 2 sata popio 3 koktela a vi mu uputite pogled pun gađenja, ostali gosti bi mogli primjetiti i u njihovim očima ćete ispasti nezahvalni a to će vas vjerojatno koštati više nego što ste mislili. Uzmite napojnicu koju ste dobili kolika god ona bila i budite zahvalni na njoj, dajte sve od sebe da gost ode zadovoljan iz bara i prije ili kasnije će vam se isplatiti. Neki ljudi jednostavno ne shvaćaju princip napojnice i ne shvaćaju zašto bi morali davati dodatno, vjerojatno nisu radili u ugostiteljstvu. Ne živcirajte se oko toga, i nikako ne tražite napojnicu, ispada jadno i sami sebe etiketirate.
Vaša je odgovornost da svi koji piju u vašem baru imaju zakoski dovoljno godina da konzumiraju alkohol. Ako vam se netko čini imalo premlad da bi naručio alkoholno piće, pitajte ga osobnu iskaznicu. Pitanje je jednostavno, a ukoliko ga ne pitate moglo bi vas koštati daleko više nego što mislite. Kazne su rigorozne i treba paziti kome točite piće. Mlađi će se najčešće uvrijediti na ovo pitanje, ili oni koji su tek navršili 18, ali s druge strane ako želite steći simpatije djevojaka koje imaju između 25ih i 30ih godina, svakako im postavite ovo pitanje, njima će definitivno laskati.
Sve što je nabrojeno u tekstu iznad vodi do profesionalnosti, ali najbitnije je projecirate pozitivan stav i profesionalno ponašanje. Mušterije će vam vjerovati i svakako će se vraćati iznova u lokal. Držite konverzacije na prijateljskoj bazi, nosite čistu uniformu prigodnu za svoje radno mjesto.
Barmen je profesija, makar se bavili time privremeno uz fakultet, morate ju poštovati.
Inspired by: about.com