Tijekom HOW festivala održanog u Opatiji sugovornik nam je bio David James Taylor. On je CEO lanca hotela Adriatic Luxury Hotels i zadnjih nekoliko godina nalazi se u Dubrovniku. Njegova je karijera inspirativna i ima više od 30 godina iskustva u međunarodnim hotelskim tvrtkama. Prije posla u hotelijerstvu radio je u medijskoj industriji i oglašavanju.
Kako je došlo do promjene profesije, koliko njegov rad utječe na poslovanje hotela i što radi u svoje slobodno vrijeme možete pročitati u razgovoru.
”Ukratko, inače će trebati jako dugo. U hotelijerstvu sam 32 godine. Imao sam karijeru s globalnim brendovima, nacionalnim brendovima, velikim PLC-ovima, privatnim tvrtkama i sada radim u ALH u Dubrovniku i tamo sam zadnje tri godine.”
“Imao sam slučajni susret s vlasnikom. Upoznao sam ga u Zagrebu. Počeli smo razgovarati o prilici da dođem u Dubrovnik. To je bilo nešto o čemu nikad ranije nisam razmišljao, ali projekt s ALH me oduševio i napredovali smo i tada sam donio odluku da se preselim.”
“To je bila slučajnost. Prije sam radio u medijskoj industriji i oglašavanju. Upoznao sam nekoga tko je radio za hotel. Tražili su nekoga da radi u hotelu u Londonu. Otišao sam na intervju i tamo sam sreo direktora i on je rekao: “U redu, koja je razlika između onoga što vi sada radite i onoga što mi radimo?” Rekao sam, ja sam odgovoran za prodaju prostora u časopisima i knjigama i kupac to ne može vidjeti dok izlazi, dok ovdje to mogu vidjeti, dodirnuti, pomirisati, okusiti i to sigurno mora biti mnogo bolje. I svidio mu se taj kut gledanja.”
“Vrlo dobro obučavamo ljude. Mislim da trošimo puno novca na ulaganje u ljude i brinemo se da naš tim bude izložen različitim kulturama, različitim mjestima, različitim praksama, a oni to znanje vraćaju u posao i mogu zatim pomoći u razvoju drugih ljudi. Želimo da ljudi znaju da imaju karijeru u ALH-u, a ne samo posao. Želimo da znaju da se brinemo o njima.”
“Surađujemo s Bureau Veritasom već nekoliko godina i oni nam pomažu održati standarde na svim našim ISO certifikatima. Otprilike u to vrijem započela je i pandemija COVID-a, stoga nam je Bureau Veritas vrlo pomogao razviti program upravljanja koji smo mogli instalirati u svim našim hotelima koji stvarno osigurava da brinemo ne samo o gostima, već i o zaposlenicima, kako bismo bili sigurni da su sigurni od svih vrsta bioloških opasnosti. I to nam jako dobro funkcionira. Jako smo sretni s tim.”
“To ima prilično velik učinak jer s dolaskom COVID-om zrakoplovne kompanije bile prizemljene i nisu mogle letjeti dugo vremena, pa je to jako pogodilo naše poslovanje i morali smo biti vrlo kreativni u pogledu toga kako smo uspjeli u svijetu gdje gotovo da nije bilo posjetitelja u gradu. I nadam se da ćemo sada kada je Pelješki most otvoren ponovno početi viđati različite goste koji se voze u Dubrovnik. Ali da, još uvijek ovisimo o zračnim lukama. Nadamo se da će nastaviti širiti svoje međunarodne rute kako bi osigurali da Dubrovnik bude prepoznat u cijelom svijetu i privlači goste.”
“Mislim da Dubrovnik u ovom trenutku prilično dobro zadovoljava luksuzno tržište. Postoji stvarno dobra mješavina visokokvalitetnih nekretnina s pet zvjezdica i te su nekretnine vrlo atraktivne u cijelom svijetu i imaju prilično veliku potražnju. I to je jedan od razloga zašto ALH ulažu u luksuz i osiguravaju da imamo najviše standarde za najzahtjevnije i najizbirljivije goste. Nedavno smo završili projekt s Hotelom Supetar gdje smo uložili velika sredstva kako bismo ga transformirali od hotela s tri zvjezdice do luksuznog butik hotela s pet zvjezdica. Stvarno smo predani luksuznom sektoru i mislim da ga jako dobro razumijemo. Dakle, da, ima prostora za daljnji rast. Mislim da znate da bismo željeli diverzificirati se izvan Dubrovnika, ali to mora biti u luksuznom sektoru jer to je ono u čemu smo dobri.”
“Rekao bih nešto vrlo jednostavno, kao da je sve to uloga u životu. A naša misija je osigurati da svim našim gostima pružimo najupečatljivije iskustvo i najsavršeniji boravak te da je naše osoblje savršeno obučeno kako bi moći to učiniti samouvjereno i da također imamo mjesto u lokalnoj zajednici. Imamo odgovornost biti dio Dubrovnika i raditi s Dubrovnikom kao destinacijom.”
“Mislim da se to vrti oko kulture organizacije. Dakle, od samog početka i dolaska u Dubrovnik bio sam vrlo transparentan sa svima u poslu. Mislim da sam otvoren u komunikaciji. Razgovaram s mnogim ljudima u cijelom poslu kako bi pokušali razumjeti što rade dobro, a što ne rade dobro. A postoji kineska poslovica koja glasi: „Riba trune od glave prema dolje.“ Dakle, znate, stvarno vjerujem da tu ima nečega . Mislim da ako je vodstvo otvoreno i dobro komunicira te brine o našem osoblju i našim gostima na pravi način, to zrači kroz tvrtku.”
“Znate, volim sve u vezi s Hrvatskom. Volim hranu, vino i volim vidjeti Hrvatsku i obilaziti je vikendom i iskusiti najbolje od Hrvatske dok sam ovdje. Ako ste razgovarali s nekim od mojih prijatelja, oni bi rekli da sam lud za nogometom. Znate, sada sam u ovoj prekrasnoj poziciji da sam prije svega navijač Newcastlea, a zatim Engleske. Ali također sam navijač Hajduka i Hrvatske reprezentacije, pa mi stvara mali problem kada Engleska igra protiv Hrvatske na Svjetskom prvenstvu.”