Malim hotelijerima, pritisnutim kreditima, ne ostaje puno prostora za “filozofiranje” i razmišljanje hoćemo li ili ne raditi ove zime. Oni su davno shvatili da moraju raditi cijele godine žele li preživjeti. Nevjerojatan je njihov entuzijazam, na sve se načine domišljaju kako bi poboljšali svoj proizvod, kako bi privukli goste i izvan sezone. Ulaskom u zimu cijene su snizili za tridesetak posto, a iz centrale Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela lansirana je inovacija, koja će ih kvalitetno još više izdići iz sivila opće hrvatske tursitičke ponude…..
Mali hotelijeri pokreću, dakle, Eno-gastro klaster kojem je cilj povezati male hotelijere s lokalnim proizvođačima kvalitetnih namirnica i vina. Ono što država pokušava, a ne uspijeva, posljednje desetljeće i pol, sada pokreću vlasnici malih turističkih objekata i ne sumnjamo da će uspjeti, jer sve što su dosad zamislili uspjeli su i ostvariti.
Stvar je jednostavna – vlasnici obiteljskih hotela još će se uže povezati s lokalnim proizvođačima hrane i vina, a od te suradnje korist će imati i jedni i drugi, a pogotovo sami gosti koji će moći uživati u domaćim specijalitetima. Restorani obiteljskih, malih hotela uvijek su bili nešto skuplji od konkurencije, ali to nije bio problem jer su i dosad nudili vrhunsku hranu. Štoviše, trpeza je nerijetko bila glavni motiv dolaska u takve objekte. Sada se svi dižu na višu razinu.
Šime Klarić, predsjednik nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela, rekao nam je kako namirnice s certifikatom kvalitete, ekološki proizvedene sada imaju veliku vrijednost na svjetskom tržištu, a mi to naravno uz mnogo truda, možemo imati i ovdje. Hrvatska, naime, ima bogatu i raznoliku kuhinju, no na žalost mnoge njene čari još uvijek nisu iskorištene u turističke svrhe. Gotovo nevjerojatna je širina naše ponude – od slavonskih specijaliteta , preko zagorskih, međimurskih, podravskih, do lakših istarskih i dalmatinskih.
Projekt Eno-gastro klaster provodit će se u četiri faze: počinje istraživanjem postojeće eno- gastro ponude svakog malog hotelijera i istraživanjem mogućnosti da se meni obogati kroz suradnju s malim lokalnim proizvođačima. Sljedeća je faza edukacija kuhara i konobara u pripremi i serviranju jela, potom slijedi certifikacija namirina i njihovo uključivanje u jelovnike. Pritom će se dobro paziti i dobro će se isticati standardi ( je li riječ o organskom podrijetlu, proizvodnji u ekološkim uvjetima…).
Posljednji je korak brandiranje restorana gdje će se vrednovati izbor autentičnog jela, količina autohtonih namirnica, izbor domaćih vina, ambijent…
Sve će popratiti i nova Burza autentičnih proizvoda, mjesto na kojem će se na web portalu Udruge predstavljati i nuditi proizvodi Eno – gastro klastera za male hotelijere, ali i širu klijentelu.
Izvor: Vjesnik
Besplatna članarina do 31.12.2020. za privatne korisnike!
Free membership until 31st December 2020 for private users!