Organizacija Brand Finance, koja se bavi istraživanjem i rangiranjem najpoznatijih svjetskih brendova, objavila je izvješće o 5000 najvrjednijih brendova alkoholnih pića na svijetu. Izvješće se odnosi na žestoka pića, pivo, vino i šampanjac.
10. Johnnie Walker
Ovaj poznati brend miješanog škotskog viskija , u vlasništvu Diagea, u 2022. godini vrijedi 2,62 milijarde dolara. U 2021. godini vrijedio je 2,39 milijardi dolara što označava rast od 9%.
9. Jack Daniel’s
Brown-Formanov američki viski Jack Daniel’s u 2022. godini vrijedi 2,93 milijarde dolara. U usporedbi s 2021. godine pao je za čak 13% s obzirom na to da je u 2021. vrijedio 3,38 milijardi dolara.
8. Gujing Gong Jiu
Kineski proizvođač baijiua – Gujing Gong Jiu u 2022. godini vrijedi 3,08 milijardi dolara. S obzirom na to da je u 2021. vrijedio 4,04 milijarde, to označava značajan pad vrijednosti od čak 24%.
7. Bacardí
Najvećem svjetskom proizvođaču ruma, Bacardíju, porasla je vrijednost za čak 24% u odnosu na 2021. godinu. Vrijednost u prošloj godini iznosila je 2,54 milijarde, a u ovoj iznosi čak 3,13 milijarde dolara.
6. Xinghuacun Fen Wine
Kinesko poduzeće Xinghuacun Fen Wine prvi je put ušlo na popis najvrjednijih alkoholnih pića s procjenom vrijednosti brenda od 4,99 milijardi američkih dolara.
5. Hennessy
Hennessy konjak, koji se nalazi u vlasništvu proizvođača luksuzne robe LVMH, porastao je za ogromnih 57% u odnosu na 2021. godinu. Procijenjena vrijednost brenda u 2022. godini iznosi 5,16 milijardi dolara, dok je u 2021. vrijedio 3,29 milijardi dolara.
4. Yanghe
Vrijednost kineskog baijiu Yanghea pala je za 9%. Vrijednost brenda prethodne godine iznosila je 7,08, a ove godine iznosi tek 6,44 milijardi dolara.
3. Luzhou Laojiao
Vrijednost brenda u 2021. godini iznosila je 7,03 milijarde dolara, dok ove godine iznosi 7,26 milijardi. To je porast od 3%, a procjenjuje se da će vrijednost brenda nastaviti s rastom i u idućoj godini.
2. Wuliangye
Drugi najjači brend alkoholnih pića na svijetu, Wuliangye, ima vrijednost od 28,7 milijardi dolara u 2022. godini. To iznosi porast od lak 12% u odnosi na 2021. kada se vrijednost brenda procjenjivala na 25,7 milijardi dolara.
1. Moutai
Najvrjedniji brend alkoholnih pića na svijetu je Moutai. Njegova ukupna vrijednost u 2022. godini iznosi vrtoglavih 42,9 milijardi dolara. Protekle, 2021. godine, vrijednost brenda iznosila je 45,3 milijarde dolara, što znači da je došlo do pada vrijednosti brenda od 5%.