Šest mjeseci otkako je izbio rat u Ukrajini, The Spirits Business razgovarao je s izvršnim direktorom Nemiroffa kako bi saznao kako tvrtka funkcionira tijekom sukoba.
“Prvi šok rata, kada je počeo 24. veljače, za nas je bio velika katastrofa”, prisjeća se Yuriy Sorochynskiy, izvršni direktor ukrajinske marke votke Nemiroff. “Ali nakon toga, u roku od nekoliko tjedana, uspjeli smo vratiti raspoloženje, snagu. Od prvog dana brinuo sam za svoje ljude, gdje su, jesu li na sigurnim mjestima, jesu li sigurni njihovi rođaci, sve. Kada smo shvatili da su svi naši zaposlenici više-manje na sigurnim mjestima, bilo je dobro znati da su naši ljudi sigurni, pokušati ići naprijed kroz borbu i učiniti nešto.”
Tijekom prvih dana ruske invazije na Ukrajinu, Nemiroff je bio prisiljen privremeno zatvoriti svoju destileriju u Nemyrivu, u regiji Vinnytsia u Ukrajini. Neizvjesnost rata, u kombinaciji s članovima osoblja koji su morali napustiti Ukrajinu, i drugima koji su se dobrovoljno prijavili u ukrajinsku vojsku, značila je da se proizvodnja mora pauzirati.
Ukrajinska vlada provela je zakone u stilu prohibicije za prodaju alkohola u Ukrajini, zatvorivši lokalno tržište. Srećom, jaka međunarodna tržišta značila su da postoji potražnja za Nemiroff votkom izvan domovine brenda, ali opskra tih tržišta nije bila nimalo jednostavna.
“Ukrajinske morske luke bile su potpuno blokirane; nekim partnerima isporučujemo pomorskim kontejnerima, nekima kamionima,” objašnjava Sorochynskiy. “Krajem ožujka ukrcali smo nekoliko kamiona s našim proizvodima i držali fige dok su ti kamioni vozili prema zapadnoj granici Ukrajine. Inače, prije rata to je bilo 10 ili 12 sati vožnje, ovisno o prometu. Ali krajem ožujka bilo je pet-šest dana. Ovih nekoliko kamiona konačno je prešlo granicu i od travnja smo ponovno počeli isporučivati zalihe našim međunarodnim partnerima.”
Destilerija je tiho ponovno pokrenula proizvodnju početkom travnja, “ali iz sigurnosnih razloga nismo previše javno govorili o ponovnom pokretanju”, objašnjava Sorochynskiy. “Zakoni o zabrani počeli su se djelomično mijenjati, a na nekim teritorijima koji nisu bili napadnuti, vlada je odlučila ponovno otvoriti prodaju alkohola i počeli smo opskrbljivati naše partnere [u Ukrajini].”
Uglavnom, Sorochynskiy kaže da Nemiroff “radi na normalan način”. Destilerija radi kao i obično, a sjedište tvrtke u Kijevu otvoreno je za zaposlenike “ako žele doći u ured i ako je to sigurno”, dodaje Sorochynskiy.
Na međunarodnoj razini potražnja za ukrajinskom votkom je naglo porasla, kaže Sorochynskiy. Ovaj tjedan će 10 kontejnera Nemiroff boca – između 15.000 i 20.000 kutija – stići u SAD u luku New Jersey. Rat u kombinaciji s globalnim logističkim izazovima znači da je uobičajenoj pošiljci od 30 do 35 dana trebalo tri mjeseca da stigne u Sjedinjene Države.
“Ceste su trenutno vrlo problematične u Ukrajini; trošak dostave je znatno porastao, ali u svakom slučaju uspjeli smo”, kaže. “Trenutno u cijelom svijetu postoji veliki porast interesa za ukrajinske proizvode, a posebno votku. Manje-više ostvarujemo redovni mjesečni obujam proizvodnje.”
Sorochynskiy kaže da su lekcije koje je tvrtka naučila tijekom zatvaranja izazvanih pandemijom pomogle Nemiroffu ponovno započeti s radom tijekom rata. Tijekom intervjua, izvršni direktor kaže da je u uredu, ali je gotovo prazan jer mnogo ljudi radi na daljinu.
Sigurnost je od najveće važnosti, a Sorochynskiy i njegov tim uveli su više sigurnosnih pravila kako bi osigurali sigurnost zaposlenika. Zračni alarmi su nepredvidivi, objašnjava. Ponekad prođe nekoliko dana a da se ne oglasi, dok ponekad sirene probiju zrak tri, četiri ili pet puta u razdoblju od 24 sata. U tim slučajevima, alati su neispravni i svi traže sklonište u prvoj prilici.
“Ponekad alarm može trajati jedan sat, sat i pol ili može trajati 15 minuta. Rat je i nitko ne može reći što će Putin učiniti ili koje će rakete biti”, kaže Sorochynskiy. Kaže da je Nemiroffova lokacija na zapadu zemlje nenaseljeno područje, ali neki od glavnih dobavljača tvrtke nalaze se na okupiranim lokacijama.
Srećom, kaže Sorochynskiy, izazovi u nabavi i transportu sirovina na početku rata su prevladani. Očekuju se kašnjenja u isporuci, ali on uvjerava da Nemiroff ima dovoljno velike zalihe sirovina da opskrbi svoje distributere potrebnim zalihama. To je dobrodošla vijest za brend koji svoje sirovine nabavlja iz Ukrajine.
Gledajući unaprijed u sljedećih šest mjeseci, veliki dio budućnosti za Nemiroff izgleda neizvjesno. Međutim, Sorochynskiy zadržava svoj uvijek optimističan pogled na budućnost.
“Postoje dvije strane sljedećih šest mjeseci”, kaže. “Prvo, vanjsko okruženje ovisi o tome kakva će biti situacija u Ukrajini s ratom, koliko dugo i kada će prestati; ovo je jedna strana, koja također ima značajan utjecaj na nas, na ukrajinski biznis.
“S druge strane, imamo sve te dodatne zahtjeve od naših partnera. Vidim puno prilika. Radimo na stvaranju najboljeg raspoloženja za naše zaposlenike. Kad vide da radimo na dugoročnim projektima, nismo ih zaustavili, nastavit ćemo razvijati nove mogućnosti za nas, svi se ljudi osjećaju kao velika obitelj, dio velikog tima, koji zajedno rade na boljoj budućnosti za zaposlenika i bolju budućnost za Ukrajinu.”
Novi proizvodi također nisu isključeni – zapravo, Sorochynskiy potvrđuje da je novi proizvod u izradi. Novi projekti započeti su prije godinu dana, ali su odgođeni zbog turbulentne situacije u Ukrajini. Međutim, ultra-premium proizvod trebao bi biti predstavljen tijekom prvog kvartala 2023.
“Moramo prihvatiti da je ovo nova stvarnost za nas u svijetu i moramo imati na umu sigurnosne procedure kako bismo ostali zdravi, a naši zaposlenici i naše obitelji bili sigurni i zaštićeni”, dodaje Sorochynskiy. “Ja sam realno optimističan; moramo biti optimistični i pozitivni kako bismo zajamčili svoju budućnost.”
Izvor: The Spirit Business
Besplatna članarina do 31.12.2020. za privatne korisnike!
Free membership until 31st December 2020 for private users!